Zpracování osobních údajů v souvislosti s vyřízením reklamace


V případě reklamace zboží, kdy klient vysloví nesouhlas se zpracování osobních údajů, můžeme dále pracovat s informacemi typu jméno, příjmení a adresa a po nezbytnou dobu je vyžívat?
Ondřej K.


Odpovídá


Ano, máte i přesto právo zpracovávat osobní údaje za účelem vyřízení reklamace. Takové zpracování je za účelem naplnění zákonných i smluvních povinností a dále je zpracování Vaším oprávněným zájmem podle čl. 21 odst. 1 GDPR. V tomto kontextu je výkon právních nároků považován za oprávněný důvod.

„Nezbytně dlouhá doba“ pro zpracování těchto údajů by měla být shodná se záruční lhůtou. Pokud je tato lhůta definována smlouvou nebo zákonem, pak tato skutečnost představuje právní základ pro zpracování osobních údajů za účelem vyřízení reklamace.


Štítky: Oprávněný zájem, Právo být zapomenut, Právo na výmaz, Souhlas se zpracováním

Související dotazy
Odpovídá Vladimír Paclík
Dovolíme si Vás informovat o klíčových požadavcích Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které se týkají všech subjektů...

Odpovídá Mgr. Martin Leskovjan
Ano, i vizitka může obsahovat osobní údaje a ve většině případů osobní údaje obsahuje, a to pokud zahrnuje informace, kterými lze přímo nebo nepřímo...

Odpovídá Vladimír Paclík
Ano, rozumíte tomu správně. Pro zpracování osobních údajů existuje zákonný rámec, jímž je především zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění...



www.helpgdpr.cz
© Copyright 2000 - 2025, všechna práva vyhrazena - helpGDPR.cz