Zpracování osobních údajů v souvislosti s vyřízením reklamace


Dobrý den,
v případě reklamace zboží, kdy klient vysloví nesouhlas se zpracování osobních údajů, můžeme dále pracovat s informacemi typu jméno, příjmení a adresa a po nezbytnou dobu je vyžívat?
Ondřej K.


Odpovídá


Dobrý den,
ano, můžete, je to Váš oprávněný zájem - v rámci vyřízení reklamace se bez nich neobejdete a reklamaci vyřídit nemůžete.
"Nezbytně dlouhá doba" pro jejich zpracování by pak měla být shodná se záruční lhůtou.
Pokud je taková lhůta definovaná smlouvou nebo zákonem, pak je to pro zpracování osobních údajů za tímto účelem i Váš právní základ pro takové zpracování.


Štítky: Oprávněný zájem, Právo být zapomenut, Právo na výmaz, Souhlas se zpracováním

Související dotazy
Odpovídá Ing. Vladimír Paclík
Dobrý den, ano, chápete to správně. Jednak není třeba souhlas - existuje zákonný rámec - Zákoník práce, pak také smluvní rámec (samozřejmě ten by...

Odpovídá Ing. Vladimír Paclík
Dobrý den, podle článku 5 odstavec 1 Obecného nařízení platí zásada, podle které mohou být osobní údaje shromažďovány pro "určité, výslovně...

Odpovídá Ing. Vladimír Paclík
Dobrý den, požadavky Obecného nařízení se týkají všech subjektů, které zpracovávají osobní údaje - tedy i malých stavebních firem. Primární je...



www.helpgdpr.cz
© Copyright 2000 - 2018, všechna práva vyhrazena - European Business Enterprise, a.s., Masarykovo nám. 14, Říčany
Firma je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8892, IČ 25130382, DIČ CZ25130382
E-mail: info@ebe.cz