Německé firmy brojí proti Facebooku a Googlu
	Společnosti v sousedním Německu nyní zažívají neobvyklé navazování spolupráce. Důvodem je snaha vytvoření vlastních nástrojů pro správu osobních dat uživatelů internetu. Německým koncernům vadí hegemonie, s jakou na trhu vládnou američtí internetoví giganti Facebook a Google. 
Automobilka Daimler, pojišťovna Allianz, aerolinka Lufthansa, vydavatelství Axel Springer nebo Deutsche Bank. Tyto firmy v současnosti tvoří jedno ze dvou nejvýznamnějších spojenectví v Německu, která si kladou za cíl vytvoření vlastního systému pro data svých webových uživatelů. 
 
Související
 Pokuta uložená Ministerstvu vnitra ČR ve výši 975 000 Kč za plošné zpracovávání údajů o osobách, kterým byla...
 vydáno 25.04.2023 
 Téma: Zákony a GDPR
 
 
 Úřad pro ochranu osobních údajů zahájil veřejnou konzultaci k metodickému doporučení pro posouzení dopadů na...
 vydáno 10.03.2023 
 Téma: Zákony a GDPR
 
 
 Od 1. dubna letošního roku nabude účinnosti novela legislativních pravidel vlády. Ta mění pravidla pro...
 vydáno 14.02.2023 
 Téma: Zákony a GDPR
 
Související dotazy
Odpovídá Mgr. Nikola Dohnalová
Ano, vztahuje. Poskytovatel cloudových služeb je z obecného hlediska v postavení třetí strany, která obdržela přístup k osobním údajům od správce. Z...
 
 
 
Odpovídá Mgr. Nikola Dohnalová
Obecně lze aktiva charakterizovat jako veškerý hmotný i nehmotný majetek organizace. 
Ve vztahu k ochraně osobních údajů se tento pojem nejčastěji...
 
 
 
Odpovídá Vladimír Paclík
Ano, rozumíte tomu správně. Pro zpracování osobních údajů existuje zákonný rámec, jímž je především zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění...